• Nederland

    We hebben u doorgestuurd naar een vergelijkbare pagina op uw lokale site, waar u de lokale prijzen en aanbiedingen kunt bekijken en online producten kunt kopen.

    Stay on our U.S. site

Keyboard ALT + g to toggle grid overlay

Help

Productdownload

Wat moet ik doen voordat ik de download start?

Raadpleeg voordat u software gaat downloaden de instellingen van onderstaande producten om er zeker van te zijn dat deze het downloaden niet belemmeren:

  • Firewalls: blokkeren downloads van niet-goedgekeurde sites.
  • Antivirusprogramma's: proberen een download te blokkeren of scannen de bestanden. Hierdoor kan uw download corrupt of beschadigd raken.
  • Downloadbewaking: programma's als GoZilla!™ en NetZip zijn niet compatibel met onze server en kunnen downloads blokkeren of onderbreken.
  • Schermbeveiliging: in sommige gevallen kan schermbeveiliging de download belemmeren. Wanneer schermbeveiliging tijdens het downloaden start, moet u deze tijdelijk uitschakelen totdat het downloaden is voltooid.

Hoe download ik producten?

Binnen 24-48 uur na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een bevestigingsmail. Hierin vindt u toegangsinformatie voor uw product.

  1. Meld u aan bij uw Autodesk-account op manage.autodesk.com.
  2. Zoek in het gedeelte Producten en services de software op die u wilt downloaden. Klik op de pijl naast de productnaam om de productgegevensuit te vouwen.
  3. Klik op Downloads.
  4. In het pop-upvenster Downloaden selecteert u Versie, Platform en Taal om de beschikbare downloadopties te bekijken.

Waar moet ik het gedownloade bestand opslaan?

U kunt het bestand op elke gewenste plek opslaan. Noteer wel de locatie en naam van het bestand. Voor het gemak raden we aan het bestand op uw bureaublad op te slaan.

Opmerking: Pas de naam van het gedownloade bestand niet aan. Naamwijzigingen kunnen zorgen voor problemen tijdens de installatie.

Wat gebeurt er als ik iets ga downloaden?

Wanneer het downloaden begint, wordt een statusbalk weergegeven met de resterende tijd. Klik rechts naast de statusbalk op Pauzeren/Doorgaan om de download te onderbreken en voort te zetten.

Wat als de download stopt voordat deze is voltooid?

Als uw download stopt of wordt onderbroken voordat deze is voltooid, klikt u opnieuw op Download starten. Als het goed is, gaat de download gewoon verder.

Er staat geen downloadknop bij mijn bestelling.

Om de volgende redenen ziet u mogelijk geen downloadknop:

  • U hebt het maximale aantal toegestane downloads bereikt.
  • Uw downloadperiode is verlopen (30 dagen na het plaatsen van de bestelling).

Als u denkt dat u toegang hoort te hebben tot een download of als u na 30 dagen na het plaatsen van uw bestelling wilt downloaden, neemt u contact met ons op voor ondersteuning.

Hoe kan ik eerder aangeschafte software opnieuw downloaden?

Als u software binnen 30 dagen na aanschaf opnieuw wilt downloaden, meldt u zich aan op de pagina Bestelgeschiedenis en klikt u op Download starten.

Zoek uw bestelling op

Is downloaden hetzelfde als installeren?

Nee. Downloaden is het overdagen van een bestand. Installeren is het uitpakken en laden van software op uw computer. Het Autodesk-installatieprogramma begeleidt u tijdens de installatie nadat u het bestand hebt gedownload. Raadpleeg Installatie en activering voor meer informatie over de installatie.

Installatie en activering

Video's over productinstallatie

Bekijk onze ondersteuningsinformatie over installatie en activering.

Hoe kan ik mijn product installeren?

Bekijk de videotutorials, discussiegroepen en overige hulpmiddelen op Downloaden en installeren voor hulp bij het installeren van uw software.

Waar vind ik het bestand dat ik heb gedownload?

In het dialoogvenster Opslaan als wordt weergegeven waar uw download wordt opgeslagen. (Als u de bestandsnaam weet, kunt u ook op deze naam zoeken op uw computer.)

Opmerking: Wijzig de naam van het gedownloade bestand niet. Naamwijzigingen kunnen problemen tijdens de installatie veroorzaken.

Ik moet software die ik heb aangeschaft als download opnieuw installeren

Download het bestand eerst opnieuw op de pagina Bestelgeschiedenis. Ga in de Autodesk Store naar Bestelgeschiedenis of zoek de link op in de bevestigingsmail van uw bestelling en klik op Download starten. Wanneer u het bestand hebt gedownload, gaat u naar de locatie van het bestand en dubbelklikt u erop om de installatie te starten.

Waar vind ik het serienummer?

Uw serienummer en productsleutel vindt u in uw Autodesk-account. Klik hier voor instructies.

Zoek uw bestelling op

Mijn serienummer werkt niet

Als uw serienummer niet werkt, controleert u of u het nummer juist hebt overgenomen. Het makkelijkst is om het serienummer te kopiëren en plakken. (U vindt het serienummer in de bevestigingsmail van uw bestelling of op de pagina Bestelgegevens.)

Wanneer u uw product registreert en activeert, moet u ervoor zorgen dat u de juiste productnaam, de juiste versie (releasejaar) en het juiste type licentie opgeeft.

Zoek uw bestelling op

Restituties en annuleringen

Wat is jullie restitutiebeleid?

Als u een volledige restitutie wilt ontvangen voor een maandabonnement dat u online hebt aangeschaft bij Autodesk, moet u dit binnen 15 dagen na de oorspronkelijke aankoop of verlenging retourneren. Als u restitutie wilt ontvangen voor een onderhoudsplan of een éénjarig of meerjarig abonnement, moet u dit binnen 30 dagen na aankoop of verlenging retourneren.

Dit beleid geldt vanaf de dag waarop de eerste betaling is ontvangen. Het is uitsluitend van toepassing op aankopen en verlengingen van abonnementen en onderhoudsplannen die via Digital River zijn aangeschaft. Dit beleid is niet van toepassing op andere producten, services en aanbiedingen. Voorbeelden van dergelijke aanbiedingen omvatten maar zijn niet beperkt tot: adviesservices, platformabonnementen (bijvoorbeeld Autodesk® Forge), extra territory rechten, cloud-credits en abonnementskosten of soortgelijke kosten.

Hoe kan ik restitutie aanvragen?

Als uw bestelling voldoet aan ons restitutiebeleid zoals beschreven onder Wat is jullie restitutiebeleid?, gaat u naar Mijn product aanschaffen of retourneren. Geef uw bestelnummer (zoals vermeld in uw bevestigingsmail) of e-mailadres op en selecteer in het dropdownmenu Bestelling retourneren.

Wanneer wordt het tegoed bijgeschreven op mijn kaart?

Wanneer uw restitutie is goedgekeurd en verwerkt door Digital River, wordt het tegoed overgemaakt via de betaalmethode die in ons systeem staat geregistreerd. Restituties via creditcard worden doorgaans binnen 5 tot 7 werkdagen verwerkt. Voor andere betaalmethoden kan deze periode langer zijn. Neem contact op met de klantenservice als u na geringe tijd nog steeds geen restitutie hebt ontvangen. Alle toegang tot gerelateerde software en services wordt beëindigd zodra Digital River uw restitutie heeft verwerkt.

Hoe kan ik mijn abonnement annuleren?

Volg onderstaande stappen om uw bestelling te annuleren voor de volgende verlengingsperiode:

  1. Zoek uw bestelling op. U vindt het bestelnummer in uw bevestigingsmail.
  2. Klik op Abonnement met automatische verlenging beheren. Als u daarom wordt gevraagd, voert u het e-mailadres en wachtwoord in die zijn gekoppeld aan uw bestelling.
  3. Selecteer in het gedeelte Status van abonnement met automatische verlenging de optie om automatische verlenging te annuleren.

Opmerking: U hebt toegang tot uw abonnement gedurende de volledige betaalde termijn, ook wanneer u automatisch verlengen annuleert. Door automatische verlenging te annuleren, wordt uw abonnement na afloop van uw abonnementstermijn niet automatisch verlengd. Wanneer u automatisch verlengen hebt geannuleerd, vervalt de toegang tot uw abonnement wanneer uw huidige abonnement afloopt.

Privacy en beveiliging

Wat is jullie privacybeleid?

Klik hier om het privacybeleid van Digital River te bekijken.

Wat houdt de Veilig en virusvrij-garantie van Digital River in?

Wanneer u bij ons winkelt, kunt u rekenen op 100% veiligheid. Klik hier voor alle informatie.

Algemene voorwaarden

Lees hier de algemene voorwaarden.

Online verlenging

Wat zijn de algemene verkoopvoorwaarden?

Raadpleeg de Algemene voorwaarden voor meer informatie over de voorwaarden voor uw verlengde abonnement.

Ik heb een Autodesk-reseller. Blijf ik bij mijn huidige reseller als ik een abonnement handmatig verleng?

Uw reseller blijft hetzelfde tenzij u een nieuwe reseller kiest.

Hoe kan ik mijn abonnement handmatig verlengen?

Als u een abonnement met handmatige verlenging hebt, stuurt Autodesk u een e-mail met een link die u kunt gebruiken voor verlenging. U kunt uw abonnement ook verlengen via uw Autodesk-account, via uw reseller of via een Autodesk-verkoopmedewerker.

Kan ik mijn abonnement wijzigen wanneer ik het verleng?

Als u uw product, aantal seats, contractvoorwaarden of andere abonnementsvoorwaarden wilt wijzigen, moet u een nieuw abonnement aanschaffen. U kunt een nieuw abonnement online bij Autodesk aanschaffen, bij een Autodesk-verkoopmedewerker of een geautoriseerde reseller. In uw Autodesk-account wordt het nieuwe abonnement apart weergegeven.

Hoe weet ik of de verlenging van mijn abonnement is uitgevoerd?

U ontvangt binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling een bevestigingsmail. Als u geen bevestigingsmail ontvangt, controleert u de map voor spam of ongewenste e-mail. Als u de bevestigingsmail nog niet kunt vinden, neemt u contact op met Autodesk Support voor hulp.

Gelden mijn voordelen ook na het verlengen van mijn abonnement?

Als uw abonnement nog actief is wanneer u verlengt, kunt u ononderbroken gebruik blijven maken van uw voordelen. Als uw abonnement afloopt voordat u verlengt, zijn de voordelen weer beschikbaar wanneer Autodesk de verlenging heeft verwerkt. In uw Autodesk-account wordt de verlenging mogelijk pas na drie dagen weergegeven.

Kan ik de reseller voor mijn abonnement wijzigen?

• Resellers voor abonnementen met handmatige verlenging kunt u wijzigen. (Digital River is de reseller voor alle abonnementen met automatische verlenging.) Neem contact op met Autodesk Support als u van reseller wilt wisselen. Ga naar Geautoriseerde Autodesk-partners om een Autodesk-reseller te vinden die bij u past.

Hoe controleer ik de status van mijn bestelling?

Ga naar Zoek mijn bestelling op om de status van uw bestelling te controleren.

Wanneer worden de kosten voor verlenging van mijn abonnement in rekening gebracht?

Digital River brengt het bedrag in rekening via de door u gekozen betaalmethode wanneer Autodesk de bestelling heeft verwerkt en uw software of services online beschikbaar zijn.

Welke naam zie ik op mijn creditcardafschrift?

Op uw creditcardafschrift wordt DRI*Autodesk, Inc. vermeld als leverancier.

Waar vind ik een kopie van mijn factuur?

• Voor abonnementen met handmatige verlenging gaat u naar Zoek mijn bestelling op om uw bestelling en een kopie van uw factuur te bekijken.

Meer hulp nodig?