Autodesk Media & Entertainment

Uw partner voor innovatie in media en entertainment

Ontdek hoe Autodesk met toonaangevende bedrijven op het gebied van film, tv, games en visualisatie samenwerkt en geavanceerde mogelijkheden wereldwijd beschikbaar stelt.

Westworld. © 2021 HBO. Alle rechten voorbehouden. Afbeelding ter beschikking gesteld door Pixomondo.

Cartoon van verbaasde Addams Family in de woestijn

De lat voor kwalitatieve 3D-inhoud hoger leggen

Wereldwijd is de vraag naar entertainment van hoge kwaliteit enorm toegenomen: van verslavende tv-series tot games die gebruikers urenlang bezighouden en indrukwekkende virtuele ervaringen. Als u aan deze groeiende vraag wilt voldoen en mooi werk op tijd wilt leveren, hebt u krachtige 3D-tools en workflows in uw pipeline nodig.

© 2021 Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc. - Alle rechten voorbehouden

Animatie van Magic: The Gathering Ikoria met een krijger en een beest

Transformeer uw creatieve proces

Op basis van onze ervaring met toonaangevende bedrijven in de branche investeren we in het bevorderen van open gegevensstandaarden en innovatie. Zo kunt u altijd gebruikmaken van de nieuwste creatieve verteltechnieken. Dankzij innovatie in de branche blijft u vooruitlopen op de alsmaar groeiende verwachtingen.

Magic: The Gathering Ikoria: Lair of Behemoths. Afbeelding ter beschikking gesteld door Axis Studios

Investeren in de nieuwste generatie media- en entertainmenttechnologie

We vinden innovatie belangrijk en dat ziet u terug in onze investeringen in ultramoderne technologieën.

  • Sterrenhemel met paarse wolken

    Visuele programmering

    Bifrost biedt de mogelijkheid om zeer gedetailleerde simulaties te maken met visuele programmering.

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Bruce Lee

  • Man voor een futuristische deur met een woestijnlandschap

    Open standaarden

    Met open standaarden als USD in Maya en 3ds Max kunnen studio's workflows optimaliseren en naadloos samenwerken met verschillende afdelingen.

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Bartosz Domiczek

  • Sneeuwlandschap met een huisje aan de baai

    Samenwerking via de cloud

    Met de krachtige tools voor productiebeheer in Flow Production Tracking (voorheen ShotGrid) kunnen studio's hun begroting en middelen effectief beheren, zelfs als zich veranderingen voordoen.

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Miłosz Cieślikowski Ryczko

  • Man en vrouw die lantaarns vasthouden in de ruimte

    Machine learning

    Met AI-tools in Flame kunt u complexe compositing- en retoucheertaken automatiseren, zodat u zich kunt richten op creatieve inspanningen.

    ‘Skyworth’, geregisseerd door Eli Sverdlov - Afbeelding ter beschikking gesteld door The-Artery

Hoe studio's omgaan met de toenemende complexiteit

  • Vrouw en man met de rug tegen elkaar aan met stadspanorama op de achtergrond

    Westworld

    “We moesten complexe, gedetailleerde visuele effecten maken in korte tijd... [Met Bifrost voor Maya] konden we deze denkbeeldige scène creëren en realistischer maken dan de werkelijkheid zelf.” —Jeon Byeong-geun, Lead Character TD

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Westworld

  • Close-up van een animatie van een grommend beest

    Axis Studios

    “Als het gaat over een tijger met vleugels en een reusachtige duizendpoot met een bek vol grote tanden, is het tijd om buiten vaste kaders te denken.” —Will Pryor, Head of Rigging & Creature FX

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Axis Studios

  • Appartement met het Sydney Opera House op de achtergrond

    Binyan Studios

    “Het is een heel bevredigend proces: een vlakke, bouwkundige schets maken en die omzetten in een complete 3D-rendering die de klant versteld doet staan.” —Andrei Dolnikov, oprichter en CEO

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Binyan Studios

Mediabureaus uit verschillende takken vertrouwen op Autodesk-tools

Bekijk de verschillende soorten projecten waarvoor Autodesk-software kan worden gebruikt.

  • Vrouw met koptelefoon is aan het schilderen in een ruimteschip

    3D-animatie

    Breng complexe CG-personages en -werelden tot leven voor animatieseries en -films.

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Amaru Zeas

  • Twee abstracte vormen: oranje rook en roze klei

    Visuele effecten

    Combineer live-actionbeelden en visuele effecten om realistische personages, omgevingen en objecten te maken.

  • Teamgenoten kijken met een glimlach naar computer op kantoor

    Gameontwikkeling

    Maak uitgebreide werelden, realistische personages en indrukwekkende ervaringen waarvan gamers enthousiast worden.

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Splash Damage

  • Rendering van een brutalistisch modern wit huis

    Visualisatie

    Maak prachtige bouwkundige ontwerpen, op maat gemaakte interieurs en fotorealistische productrenderings.

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Serkan Celik

  • WetaM: Een nieuwe kijk op productie in de cloud

    Kom meer te weten over onze samenwerking met Weta Digital en hoe we workflows voor ontwerpers willen transformeren met WetaM.

    Meer informatie

    War for the Planet of the Apes. © 2017 Twentieth Century Fox Film Corporation

Verhalen over innovatie in de branche

  • Logo van Marvel Studios met een rode achtergrond

    Marvel Studios

    Aanpassen aan het nieuwe digitale normaal

    Kom meer te weten over hoe Marvel Studios een digitale studio is geworden en hoe het team belangrijke projecten op schema heeft gehouden met Flow Production Tracking (voorheen ShotGrid).

    Logo ter beschikking gesteld door Marvel Studios

  • Close-up van het personage Peaky Rhino

    Rodeo FX

    De kracht van rigging in Maya benutten

    Mathias Røyrvik, hoofd Rigging bij Rodeo FX, stelt de nieuwste riggingtools in Maya op de proef voor zijn werk aan het personage Peaky Rhino.

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Damien Guimoneau

  • Gesplitste afbeelding: soldaten in grijstinten aan de linkerkant, vuur op het water aan de rechterkant

    Thomas Berg

    Het verleden weer tot leven wekken met visuele effecten

    Beleef het tijdperk van de Vikingen en de 18e en 20e eeuw zelf via het epische werk van algemeen 3D-deskundige en animator Thomas Berg.

    Afbeelding ter beschikking gesteld door Thomas Berg