ACCOUNTBEHEER VOOR BEHEERDERS

Teamactiviteit volgen


In het Autodesk-account kunnen beheerders het activiteitenlogboek gebruiken om de geschiedenis van hun teamactiviteiten bij te houden. U kunt informatie vinden over teamgebeurtenissen, zoals producttoewijzingen, roltoewijzingen, abonnementswijzigingen, het toevoegen en verwijderen van gebruikers uit groepen en vele andere activiteiten.  

 

Opmerking: activiteiten die zijn gerelateerd aan hubs en projecten die zijn gerelateerd aan gebeurtenissen worden momenteel niet weergegeven. 


U kunt als volgt toegang krijgen tot het activiteitenlogboek voor uw team: 

  1. Meld u aan bij een Autodesk-account op manage.autodesk.com 

  2. Selecteer Rapportage > Activiteitenlogboek.   

     

  3.  

  4. Selecteer bovenaan het activiteitenlogboek een team.   

     

In het activiteitenlogboek staan de datum en tijd en een beschrijving van elke gebeurtenis in de geschiedenis van het team dat u selecteert.


Filters gebruiken

 

Nadat u een team hebt gekozen om bij te houden, kunt u filters gebruiken om de weergegeven resultaten te verfijnen. 

 

 

U kunt filters toepassen op een of meer van de volgende opties:

  • Datum. Filter op een specifieke dag door alleen een startdatum in te stellen in de vervolgkeuzelijst. Stel zowel een begin- als een einddatum in om op een bereik te filteren.
  • Gebeurtenis. Kies een of meer gebeurtenissen in de vervolgkeuzelijst. Voorbeelden van gebeurtenissen zijn het maken van een groep, een product dat aan een gebruiker is toegewezen, een rol die aan de gebruiker is toegewezen en een team dat is gemaakt. Er zijn nog veel meer.
  • Gebruiker. Begin met het typen van de naam van een van uw gebruikers en selecteer vervolgens een naam die wordt weergegeven. Net als bij de andere filters kunt u meerdere namen selecteren. Wanneer u een nieuwe gebruiker aan het team toevoegt, wordt de naam ingevuld in de selectielijst.
  • Groep. Begin met het typen van de naam van een van uw groepen en selecteer vervolgens een groep die wordt weergegeven. U kunt meerdere groepen selecteren. Wanneer u een nieuwe groep toevoegt, wordt de naam ingevuld in de selectielijst.
  • Product. Begin met het typen van de naam van een product en selecteer een product. U kunt meerdere producten selecteren.

Zoeken gebruiken

 

U kunt de gebeurtenissen die u zoekt vinden door te zoeken op trefwoorden die zijn geïntegreerd in de activiteitsbeschrijving. U kunt bijvoorbeeld alle gebeurtenissen met 3ds Max vinden door '3ds Max' in het zoekvak te typen. U kunt ook zoeken op het e-emailadres van een teamlid dat aan een evenement gekoppeld is. Door filters te combineren met zoeken, beschikt u over krachtige hulpmiddelen om de informatie te vinden die u nodig hebt. 

 


Veelgestelde vragen

Welke soorten activiteiten worden weergegeven in het activiteitenlogboek?

In het logboek worden alle activiteiten weergegeven die een beheerder uitvoert om Autodesk-productgebruikers te beheren. Zoals:

  • Teamactiviteiten
    • Teams maken, namen bijwerken, samenvoegingen
  • Groepsactiviteiten
    • Groepen maken, updates
  • Activiteiten van gebruikers
    • Gebruiker toevoegen aan/verwijderen uit team
    • Gebruikers toevoegen aan/verwijderen uit groep
    • Bulkupdates
    • Rolveranderingen
    • Toewijzingsactiviteiten
    • Gebruikers toevoegen aan/verwijderen uit producten
    • Bulkupdates
    • Producttoewijzingen groeperen
  • SSO-activiteiten
    • Instellen van directorysynchronisatie

Opmerking: zie de onderstaande Veelgestelde vragen over activiteiten die nog niet zijn opgenomen in het Activiteitenlogboek.

Hoe lang mogen logboeken voor een team maximaal worden bijgehouden?

Activiteitenlogboeken worden maximaal één jaar bewaard en daarna verwijderd.

Worden logboeken in realtime bijgewerkt? 

Nee, maar u kunt de weergave vernieuwen door op Vernieuwen te klikken. Het duurt meestal een paar minuten voordat de logboeken zijn bijgewerkt met nieuwe activiteiten.

Vanaf welke datum zijn activiteitenlogboeken beschikbaar?

Activiteiten worden getoond vanaf 18 oktober 2023. Vanaf die datum kunt u de activiteiten van uw team verwachten. Eerdere activiteiten zijn niet beschikbaar in het logboek.

Worden logboeken gesorteerd en weergegeven op basis van tijdstempels van gebeurtenissen?

Gebeurtenissen worden afgehandeld in de volgorde waarin ze worden ontvangen.

Bevat het activiteitenlogboek gebeurtenissen uit het oude gebruikersbeheersysteem (NAMU)?

Nee, het activiteitenlogboek bevat alleen gebruikersbeheeractiviteiten die zijn uitgevoerd door beheerders van hun Autodesk-team. 

Worden activiteiten die namens mij door Autodesk worden uitgevoerd, weergegeven in het activiteitenlogboek?

Ja, wanneer Autodesk-ondersteuning uw teamgegevens bijwerkt, wordt de activiteit weergegeven in het logboek met een actornaam waarin 'Autodesk' voorkomt.

Kunnen we logboeken exporteren vanuit het activiteitenlogboek? 

Nee, het activiteitenlogboek ondersteunt momenteel geen exports van logboeken.

Welke activiteiten zijn nog niet opgenomen in het activiteitenlogboek?

Autodesk blijft het activiteitenlogboek voortdurend verbeteren en is van plan meer activiteiten op te nemen. Hier zijn slechts twee voorbeelden van activiteiten die momenteel niet zijn opgenomen, maar in de toekomst mogelijk worden toegevoegd:

  • Uitnodigingen opnieuw verzenden naar Autodesk-teamleden
  • Gebeurtenissen die afkomstig zijn van hubs en projecten die verband houden met uw Autodesk-team. Bijvoorbeeld gebeurtenissen die zijn gerelateerd aan Fusion-teams, Shotgrid-sites en BIM/ACC-accounts.

Zijn de tijdstempels in het logboek gebaseerd op de locatie van de eigenaar? 

Ja, de tijdstempels in het logboek zijn gebaseerd op de locatie van de eigenaar.

Meer veelgestelde vragen weergeven


Hulp nodig? Vraag het aan de Autodesk-assistent!

De assistent kan je helpen om antwoorden te krijgen of contact op te nemen met een medewerker.


Welk ondersteuningsniveau hebt u?

De verschillende abonnementen bieden verschillende categorieën ondersteuning. Kom erachter wat het ondersteuningsniveau voor uw abonnement is.

Ondersteuningsniveaus bekijken