ACCOUNTBEHEER VOOR BEHEERDERS

Veelgestelde vragen over rapportage over gebruik


Veelgestelde vragen

Hoe wordt het gebruik gedefinieerd?

Wanneer u een product start, wordt het gebruik gestart en geregistreerd. Dit stopt als u het product sluit. Het gebruik wordt vermeld op basis van het aantal dagen dat een product wordt gebruikt. 

 

Sophie start AutoCAD bijvoorbeeld maandagavond om 19.00 uur. Ze sluit AutoCAD dinsdag om 17.00 uur. Haar gebruik zal als één dag van gebruik op maandag worden gerapporteerd (als ze Flex-tokens gebruikt, zal aan haar slechts het tokentarief voor één dag worden gefactureerd). Het gebruik op dinsdag wordt niet meegeteld, omdat het product in minder dan 24 uur wordt gesloten. Als Sophie AutoCAD meermaals start tijdens die periode van 24 uur, wordt haar gebruik nog steeds alleen geteld in het rapport van maandag. 

Wat gebeurt er als ik per ongeluk een product start? Wordt het gebruik dan ook in de rapportage opgenomen?

Als u een product minder dan vijf minuten laat starten, wordt het niet meegeteld in het dagelijkse gebruik en het aantal gebruikers. Als u Flex gebruikt, worden de tokens die in rekening worden gebracht als 0 gerapporteerd.  

Waarom wordt een gebruik van nul tokens gerapporteerd?

Bepaalde functies in een product activeren toegang tot het product. Hoewel het gebruik wordt meegeteld in gebruikte producten en gebruikersstatistieken wordt geteld, worden er geen tokens in rekening gebracht.

Hoe worden de selecteerbare tijdbereiken gemeld?

De beschikbare tijdbereiken voor uw selectie worden als volgt gerapporteerd:

  • Afgelopen 30 dagen. Een bereik van 30 dagen.
  • Afgelopen drie maanden. De laatste volledig voltooide drie maanden.
  • Afgelopen zes maanden. De laatste volledig voltooide zes maanden.
  • Afgelopen negen maanden. De laatste volledig voltooide negen maanden.
  • Afgelopen 12 maanden. De laatste volledig voltooide 12 maanden.

Opmerking: in gegevens op basis van geselecteerde tijdbereiken die meerdere maanden omvatten, is de huidige maand niet inbegrepen. Selecteer 'Afgelopen 30 dagen' om gegevens voor de huidige maand te bekijken.

 

Tip: in de functie 'Gebruik exporteren' is de extra tijdfilteroptie 'Alle datums' beschikbaar. Met de optie 'Alle datums' kunt u het gerapporteerde gebruik voor zowel verlopen als actieve abonnementen exporteren tot de rapportdatum.

Wat gebeurt er als mijn internetverbinding wordt verbroken?

Als u Flex gebruikt om toegang tot een product te krijgen, kunt u voor maximaal 24 uur (gerekend vanaf de laatste keer dat u zich hebt aangemeld) offline gaan. Daarna wordt het product afgesloten. 
Opmerking: als u een abonnement voor één gebruiker hebt, kunt u voor maximaal 30 dagen (gerekend vanaf de laatste keer dat u zich hebt aangemeld) offline gaan.

Wat betekent 'Laatste verwerkte tijd' in rapportage over gebruik?  

Dit betekent dat rapportage over gebruik is vernieuwd en gerapporteerd in het Autodesk-account op de laatst weergegeven datum en tijd in uw lokale tijdzone.

Waarom lijken de rapportagegegevens voor mijn tokengebruik onjuist te zijn?

De rapportagegegevens kunnen in de volgende situaties onnauwkeurig zijn:

  • Als meerdere gebruikers toegang hebben tot een product met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord.

  • Als een gebruiker aan zowel een abonnement als een product in Flex wordt toegewezen, zijn er geen geen tokens nodig voor producttoegang.


Zie ook


Hulp nodig? Vraag het aan de Autodesk-assistent!

De assistent kan je helpen om antwoorden te krijgen of contact op te nemen met een medewerker.