BEHEER

Veelgestelde vragen over rapportage over gebruik


Veelgestelde vragen

Hoe wordt het gebruik gedefinieerd?

Wanneer u een product start, wordt het gebruik gestart en geregistreerd. Dit stopt als u het product sluit. Het gebruik wordt vermeld op basis van het aantal dagen dat een product wordt gebruikt. 

 

Sophie start AutoCAD bijvoorbeeld maandagavond om 19.00 uur. Ze sluit AutoCAD dinsdag om 17.00 uur. Haar gebruik zal als één dag van gebruik op maandag worden gerapporteerd (als ze Flex-tokens gebruikt, zal aan haar slechts het tokentarie voor één dag worden gefactureerd). Het gebruik op dinsdag wordt niet meegeteld, omdat het product in minder dan 24 uur wordt gesloten. Als Sophie AutoCAD meermaals start tijdens die periode van 24 uur, wordt haar gebruik nog steeds alleen geteld in het rapport van maandag. 

Wat gebeurt er als ik per ongeluk een product start? Wordt het gebruik dan ook in de rapportage opgenomen?

Als u een product minder dan vijf minuten laat starten, wordt het niet meegeteld in het dagelijkse gebruik en het aantal gebruikers. Als u Flex gebruikt, worden de tokens die in rekening worden gebracht als 0 gerapporteerd.  

Waarom wordt een gebruik van nul tokens gerapporteerd?

Bepaalde functies in een product activeren toegang tot het product. Hoewel het gebruik wordt meegeteld in gebruikte producten en gebruikersstatistieken wordt geteld, worden er geen tokens in rekening gebracht.

Hoe wordt elk tijdbereik dat ik selecteer gerapporteerd?

Elk geselecteerd bereik telt het aantal dagen in de huidige maand en de maanden voorafgaand aan de huidige maand. Als u bijvoorbeeld de laatste 12 maanden selecteert op 9 december, omvat de rapportage 9 dagen plus de 11 maanden daarvoor. 

Wat gebeurt er als mijn internetverbinding wordt verbroken?

Als u Flex-tokens gebruikt, hebt u maximaal 24 uur toegang tot de producten nadat u zich voor het laatst hebt aangemeld en de verbinding met internet is verbroken. Na die periode van 24 uur, werken de producten niet meer. Als u een abonnement voor één gebruiker hebt, hebt u maximaal 30 dagen na de laatste aanmelding toegang tot de producten en de verbinding met internet wordt verbroken. 

Wat betekent 'Laatste verwerkte tijd' in rapportage over gebruik?  

Dit betekent dat rapportage over gebruik is vernieuwd en gerapporteerd in het Autodesk-account op de laatst weergegeven datum en tijd in uw lokale tijdzone.

Waarom worden de correcte rapportagegegevens niet weergegeven?

Rapportagegegevens kunnen om de volgende redenen onnauwkeurig zijn:

  • Als u een abonnement neemt op een individueel product en een branchecollectie hebt die hetzelfde product bevat en onder dezelfde overeenkomst valt.

  • Als meerdere gebruikers toegang hebben tot een product met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord. Zorg ervoor dat elke gebruiker in het Autodesk-account is toegewezen aan een product en zich aanmeldt met zijn/haar eigen e-mailadres en wachtwoord. 

Welke producten zijn beschikbaar voor rapportage over gebruik?


Need help?

Tell us about your issue and find the best support option.