In plaats van uw gebruikers één voor één aan producten toe te wijzen, kunt u met uw Autodesk-account gebruikers in groepen organiseren en iedereen in de groep toegang tot dezelfde producten toewijzen. Bovendien kunt u groepen maken die corresponderen met gespecialiseerde rollen. U kunt AutoCAD en Revit bijvoorbeeld toewijzen aan een groep met de naam Architecten. U kunt ook Civil 3D en Navisworks Manage toewijzen aan een groep civiele ingenieurs.
Het is belangrijk om te weten dat in het Autodesk-account groepen verschillen van teams. Standaard hebt u automatisch één team in uw account waar al uw gebruikers en Autodesk-abonnementen onder vallen. U kunt groepen binnen een team maken. Als u extra teams hebt, worden die groepen niet gedeeld door de andere teams, zelfs niet als de groepen dezelfde gebruikers binnen verschillende teams bevatten. Zie Teams beheren voor meer informatie over teams.
Opmerking: Groepen worden niet ondersteund in Klassiek gebruikersbeheer. U kunt ook geen Autodesk Construction Cloud-producten (ACC) of ShotGrid-producten aan groepen toevoegen.
Voor deze processen meldt u zich eerst aan bij uw Autodesk-account op manage.autodesk.com.